Partner serwisu
Drogi i autostrady

Żmijan: PBDK powinien iść zgodnie z harmonogramem, a nie "na szybko"

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
20-05-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfarstruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Żmijan: PBDK powinien iść zgodnie z harmonogramem, a nie "na szybko"
fot. GDDKiA
– Programu Budowy Dróg Krajowych powinien być realizowany zgodnie z harmonogramem, a nie tylko tam gdzie ministerstwo ma nóż na gardle. W pierwszej kolejności powinny być realizowane odcinki, które mają już komplet dokumentacji, a jednocześnie powinna ona być przygotowywana na kolejne – mówi w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” Stanisław Żmijan poseł Platformy Obywatelskiej.

Od jakiegoś czasu Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa zapowiada poprawki do ogłoszonego w 2015 roku Programu Budowy Dróg Krajowych 2014-2013. Jak powinny one wyglądać? – Priorytetem Ministerstwa Infrastruktury powinna być sprawna realizacja całości Programu Budowy Dróg Krajowych. W pierwszej kolejności powinny być realizowane odcinki, które mają już komplet dokumentacji, a jednocześnie powinna ona być przygotowywana na kolejne. Tylko tak unikniemy spiętrzenia przetargów i górki cenowej – komentuje Stanisław Żmijan.

– Odcinki, które są wskazywane przez ministra Szmita jako priorytetowe są realizowane tylko dlatego, że mają być współfinasowane z funduszy unijnych na które kończy się okres kwalifikowalności środków. Cały program powinien być realizowany zgodnie z harmonogramem, a nie tylko tam gdzie ministerstwo ma nóż na gardle – dodaje poseł PO.

Czy wystarczy pieniędzy?

Zdaniem rządu PBDK 2014-2023 jest też źle oszacowany, przez co jego realizacja w całości bez odpowiednich cięć, w założonym czasie, jest niemożliwa. – Kierownictwo resortu przedstawia wyrwane dane z kontekstu o 107 mld zł zarezerwowanych w budżecie na realizację programu drogowego. Są to jednak fundusze dotyczące tylko obecnej perspektywy unijnej. Nie uwzględniają one również środków z programu CEF, czy inwestycji zapisanych do realizacji w formule drogowych spółek specjalnego przeznaczenia. Część inwestycji jest również zaplanowana na kolejną perspektywę budżetową Unii Europejskiej po roku 2023 – mówi przedstawiciel PO.

– Słowa ministra Adamczyka i Szmita wielokrotnie krytykowała branża drogowa. Jak mówił prezes Budimeksu ten program można zrealizować za 144 mld zł. Warunkiem jest sprawne ogłaszanie przetargów i jego harmonijna realizacja. Niestety ministerstwo infrastruktury traci czas na pozorne działania, które doprowadzą do spiętrzenia inwestycji i skoku cen w końcowych latach realizacji – podkreśla Stanisław Żmijan.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5